beautiful islands.

Publicerad 2010-02-25 20:12:56 i fotografier,

bilden är tagen av pappa i Samana.

okej, jag lovar. nu ska det bli en finare design här på bloggen. det är bara det att jag inte är så bra på sådant, och det bästa skulle vara om elin ville hjälpa mej, eller hur elin!!?
aja, det ska bli ändring i allafall.

malin.

här kommer lyckan

Publicerad 2010-02-22 20:00:25 i fotografier,

lyckliga gatuhundrar på kvällen vi stranden.

hallå! nu är det planer att byta rum på riktigt. det är nämligen tänkt att jag ska byta rum till det som är tv-rummet nu, och det är mycket fix & trix som behöver fixas. det här med rum-bytet kommer nog att bli rätt bra tillslut, och när det är klart så kommer det nog upp några bilder ska ni få se!!

pappa ligger nerbäddad i soffan och kräks och blöder näsblod samtidigt. (jag har inte hört den kombinationen förut.) och jag vågar knappt gå i närheten av han ifall jag skulle bli smittad. det skulle inte vara roligt att har kräksjukan igen....

svej.

dominikanska republiken-dag ett.

Publicerad 2010-02-21 20:15:56 i fotografier,

bilder av mej från första kvällen i Las Galeras.

1. det var många lösa hundar som strövade runt på stränderna.
2. en moped har alla invånare på ön.
3. en liten flicka från en av resturanterna som satt vid vårat bord.

VS.

2.första bilden jag tog på ön

hemma,15år,lycklig

Publicerad 2010-02-17 17:02:27 i fotografier,

Hoj. nu är jag hemma och sitter i min nybäddade säng, har en katt som ligger vid fötterna (en väldigt stor katt som ser ut som en boll med hår, men mycket kelig och snäll är hon allt!) och ett brett leende på läpparna!!igår kom vi hem till stockholm (efter en mycket lång flygresan) och igår fyllde jag även 15 år!
jag föddes kvart över nio, och just då hände det mycket på flyget..
- jag fyllde år!
-vi landade i stockholm!
-jag kräktes upp alla nudlar (och de närmaste måltiderna) i påsen, på stolen och på byxan. grattis malin tänkte jag innan jag hulkade upp igen.

innat så sov jag och vaknade i kylan. det kändes som rena rama istiden när temperaturen var runt 5 grader. 5 GRADER!!!!! det vara bara den keliga bollen som ville värma mej, tack ling!

Idag var jag tillbaka på skolan igen, och det var trevligt värre att träffa june och ha en vardag igen!
allt var bra förutom att 1,elin var borta & 2,jag förfrös fötterna av mej när vi hade skridskor på idrotten.
HUJ, ses imorgon.

btw.snart kommer alla bilderna från resan, jag måste bara vila upp mej lite innan, sen kör vi så det ryker!!

Santa Domingo

Publicerad 2010-02-06 23:31:31 i fotografier,

HOLA!

Ah, antligen ar vi framme i huvudstaden efter en dag med bussturer och trangsel i varmen. vi har akt fran Las Galeras (i minibuss) till Samana och sen vidare till Santa Domingos dar jag befinner mej just nu.

Fran buss stationen har i Santa Domingo bestamde vi oss for att ga till hotellet istallet for att ta en taxi.
det var mycket langre en vad vi forst trodde och vi fick lov att ga flera kilometer i hettan och korsa bilvagar med tutande bilar. Jag var trott, smutsig och hungrig och jag visste inte hur hotellet var eller var det var, jag bara hangde pa mamma och pappa och antog att dom kunde vagen.

nar vi senare kom fram till hotellet sa kande jag lattnad och ren gladje, det var langt over forvantan!
nu ar jag ny duschad och snart ska jag ga ut till marknaden har utanfor, tack tack.

CIAO!

hola

Publicerad 2010-02-05 14:49:39 i fotografier,

Hej igen! jag har inte sa mycket tid kvar sa det har inlagget blir nog ganska kort. imorgon bar det av pa aventyr da vi ska aka till huvudstaden och sen vidare till sanjuan dar vi ska fa traffa varat fadderbarn, vilket ska bli sjukt spannande och haftigt! resan tar ca 8/9 timmar och vi kommer vara borta i ca fyra dagar. nar vi kommer hem till hotellet igen sa ar det bara 5 dagar kvar, sen ar jag hemma i sverige igen!! kramkram fran malin pa dominikanska republiken

dominikanska republiken

Publicerad 2010-02-03 23:48:58 i fotografier,

halla!

efter tjugofyra timmars lang resa med tag, buss och flyg ar vi antligen framme har pa dominikanska republiken!
naturen ar underbar och jag har fotat massor redan , sa framover sa kommer det bra vara bilder har ifran! (troligtvis de narmsta tre aren!!)
Pa dagarna sa ligger jag i skuggan under en palm och laser en bok, och badar i havet forstas!och pa kvallarna sa gar vi in till byn och ater middag, vilket ar valdigt trevligt!
vadret ar otroligt varmt och jag har kopt mej en hatt gjort av palmblad sa att jag inte branner upp!
nu maste jag ga, har ska atas!

hoppas ni har det bra i umea, kram