frankrike känsla så här inpå januari

Publicerad 2011-01-08 23:38:00 i fotografier,


(ett klipp från världens bästa film.)
1. tryck på play.
2.skrolla längst ner.

.
här vill jag också bo. världens finaste hem.
tänk er att sitta längst upp på taket en tidig morgon när solen går upp. moment to arise liksom.

innanför dessa dörrar ska jag ha min vespa. med vespan åker jag till olika byar och köper potatis eller ägg från frigåendehöns.

här vill jag bo.

ovan:frusna mjöliga ärtor med matvete.
jag brukar inte vara så kräsen med mat, men taizé maten var inte god. (mums tyckte maja.)

jag och cis lärde oss att blåsa såpbubblor med händerna. sjukt ballt må ni tro.

i augusti for vi på konfaläger till frankrike, taizé.

frankrike var nog det vackraste stället jag har varit på.
allt omkring oss kändes som taget ur en film. stenhusen, kullarna med kor och kringelväxterna på väggarna.
en sak vet jag aldeles säkert - till frankrike reser jag igen.
  

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2011-01-14 22:00:54

Det är lite underligt att jag är den som är mest kräsen med mat samtidigt som jag typ tkr att skolmat och Taizé mat är (Y)!

Bandidé låter awesome, jag är riktigt riktigt peppad! som en peppadkaka!

Ha en syverän hälj

Mvh din enväldige vän Maj-Lis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

malin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela