snöstormsnöstorm

Publicerad 2010-01-27 16:59:16 i fotografier,





har just tagit mej igenom snöstormen
det tog ett tag
för dej som inte vet så har umeå årets snöstorm
jag kallar den guddrunn
snön virvlar inte lite smått som vanligt
nej den kastar knivar och härjar

igår kväll/natt så var jag väldigt nära att gå ut och fota
ja, lite på alla snö-flings krigen
men jag gjorde det ej
jag hade alldeles för lite kläder
ja.. och att min pansarvagn stod i garaget föstås
så därför kommer det endast en bild från de lilla landet.

.

Kommentarer

Postat av: elin

Publicerad 2010-01-27 17:52:55

Hej hejhej.



Här sitter jag i det lilla landet. Utan för vårat fönsterglas viner stormen precis som hos dej.

Men kanske endå lite värre än hos dej, efter som att det alltid i brännland blåser.



Fin bild och fin liten dikt

bra jobbat malin.



Själv gick jag över fruset vatten där barn i varma och kalla kläder åker på skor med knivar som skär. Där över gick jag till huset med köket.



Huset är blått, så som du vet. Där många av vissa har levt sin barndom. I köket lagade vi godaste födan.



Sedan kom jag hem.



Jag är hemma.



Tillbaka till något jag kommer ihåg.

Jag ska INTE glömma, förtränga minnet av att ta med stora papper till dej.



Tillbaka till något jag vill tala om.

Jag ska INTE åka med en transport, ett fordon till rumett där de springer runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt, och runt.



Jag ska Ut ut uT. UT. ut i värden som du talar om. I det om som kriget är och ära vara ut till det jag sakall. Jag om Min granne. Grannens tak smyger vi försiktigt i natten på. Grannen Matilda och jag.



Vi ska.



Ut i luften och vinden och vädret. Trotsa vädret och springa efter vägen. Springa på vägen med reflexvästar och hoppas på det bästa. Att leva genom vädrets krig. Nu komm plogbilen.



Vi, jag min granne Matilda och jag. Men vi ska alltså springa efter landsvägen. Och hoppas på att det stormar till vi kommer hem igen om vi lever.

Det blir roligt.



Jag tar med din skrana i morgon till skolan och ger den till dej.



Jag hade tänkt att skriva väldigt super lång långt men vad nu ska man mer tänka på , fundera över och filosofera i?



Du spelar på fint på tagenter vita som svarta.



"Gråt inte" sa bondkatta.



En folkmassa i staden står och väntar på bättre väder.

Men i alla dessa städer.

Har inget vettiga kläder.

Dräller om kring och väntar.

Spaterar och tror att tid och väder kommer.

Så fel vi har.

Så rätt man tänker.

Alla folkmassorna i städerna som man väntar på.

Det man väntade på är en storm.

Stormen kom.

De kallar henne Guddrunn.

Det kallas hon som är kallast.

Stormen Guddrunn blåste omkull alla folkmassorna i alla städerna.

Och då vaknade alla upp och såg att Guddrunn prata de allvar med dem.

Någon sa förlåt och det slutade blåsa.

Då försvan Guddrunn. Och istället kom Ulla-Gunnar.

Som var en person i slitna kläder och i sin källare produserade den vackert väder.

vackert väder.

Ja du spelar så fint på tagenter svarta som vita.



"gråt inte" sa bondkatta.



Adjö. //Elin



Postat av: isa

Publicerad 2010-01-28 20:03:37

haha, vet du vad jag såg idag? varje morgon går jag förbi en stor gräsmatta där det står några cyklar. och nu ikväll när jag gick förbi där så har det bara styrena + halva sadlarna som stack upp, för det hade snöat så mycket? förstår du vilken syn? HAHAHAHAHAH.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

malin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela