Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2009-11-21 16:44:14

jag diggar andra bilden! :)

Postat av: norspors

Publicerad 2009-11-22 11:37:35

åhhhhhhhhh hur fina som helst jue! :D :D :D D: D:D :D :D :D D: D D:

Postat av: elin

Publicerad 2009-11-23 16:33:41

Hälsar.



Hej.



har själv och du märkt att jag plötsligt sluat komentera för offta. Bra och dåligt, njao vet inte.



Varma bilder för övrigt om jag får till lägga.

Behövs så här i november katastrofen utan snö.

Bara tö.



Snart är det första söndagen som vi väntar på.



Men isaden så långt bort har de hängt upp jul fireridekorationer. över allt. fusk. man får inte börja i förtidigt.



Julen är den dyraste högtiden, med tanke på allt som man måste köpa;

julklappar till alle hopen.

Julgrejer.

Julsaker.

Jul ljus.

Jul mat.

Jul godis.

Jul choklad.

Ingredienser till alle dessa kakor, kolan, lussebullar, pepparkakor, maten, Jule skinkan, osv... ialla oendligheten.



Ja dyr var det.



Men mysig.



Kul kul kul

snart är det jul jul jul.



Tillbaka till det som någonstans vill komma fram.



fina bilder.



funderar. funderade. tänk.



Pipina var förskräcklig. precis som hon skulle det tycker jag var bra bra bra oja oja oja oja. Om man är smart att skriva långt långt njao LÄNGST. bladdra ut men massor av ord som läggs till jao minnsan.



Ute. utomhus. utanför.

Träden är kala. Borde de inte frysa? de står ju bara där i sin näver och bark. Borde de inte göra som fåglarna? Borde de inte flyga i väg? Fly från kyla, fly från kalla kyla, fly, fly ,fly från mörkret. Men inte. Träden står där kalla kvar, de står där i alla sina dar. de står där i skogar, på gårdar, i städer, på åkrar och ängar. Där står de och fryser. Så är det.



Fåglarna de flyger. flygar till solen. Flyger till värmen som kan värma. Om det är bättre i värmen nja de vet jag inte om jag vet eller inte.



Det ända jag vet är att jag ingenting vet.



Sokrates.



Tillbaka till fåglar.

jag känner en som ska göra som fåglarna. fast inte bokstavligt då, du har ju inga vingar och vet inte riktigt hur man flyger. Det vet jag. Du ska flyga när vi är kvar. Duska flyga från det kalla, flyga till det varma. Ja Oja oja.



Just nu försöker jag. Jag försöker att skriva tillräckligt långt för att skriva längre än jag gjort på länge. -----> det var inget roligt skämt.



funderar på att hetta upp, nej nej måste äta upp!



När man endå funderar. Vad betyder schampoo?



När man endå tänker.



1,2,3 December. ---> vad tänker du på då?!



När du endå tänker, tänk, tänkt lite mer.

Adjö för denna stund just nu.



Postat av: anonymt

Publicerad 2009-11-24 16:46:42

Elin

Funderat. Funderade. Tänk.



När man är ute och promenerar.

Går omkring, i världen.

Det regnar.



Asfaltsvägen slingrar sig som en orm mellan gråa hyreshus.

Asfalten säger ingenting, eller jo bara om det är någon som vill höra. Men det brukar väll aldrig vara någon som försöker, vill höra vad asfaltsvägen har att säga. Nej ingen.



Om man har gummistövlar, regnrock, galonekläder, sydväst, och paraply,

Då blir man kanske inte blöt. Eller i alla fall inte lika blöt som asfaltsvägen.



Men om man har gummistövlar då hör man vars personen som har på sig gummistövlar tar vägen, Ja jag menar att då kan an höra plaskande ljudet som man hör när någon plaskar omkring på en väldigt blöt asfaltsväg.



Tillbaka till dit jag hade tänkt komma; Om man är ute och spatserar då kanske man går och tänker, funderar, funderade. Ja inte vet då jag vad du tänker på när du spatserar omkring, men jag vet lite annat.



Det finns en.



Det finns alltså en person jag vet om. Denne traskade i vinter mörkret, och tänkte. Funderade samtidigt som denne hörde snön knastra så där härligt under skorna, samtidigt som den kalla luften biter i kinden.

Tillbaka till det som denne tänkte, funderade över.

Jo denne någon gick där och funderade över huvudvärk och vilken maträtt som var den godaste. Alltså vardagliga. Tråkigt enligt någon.



Tråkigt...tråkigt...hurmhmmummelhm



slut för denna gång.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

malin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela